Newsy

Bilet za 250 groszy w Teatrze Fredry
POWRÓT
2015.05.11

23 maja 2015 świętujemy 250-lecie istnienia polskiego Teatru Narodowego. Z tej okazji po raz pierwszy w naszym kraju obchodzony będzie Dzień Teatru Publicznego. W ten jeden wieczór 100 teatrów publicznych z 42 miast otwiera się na widza w sposób szczególny i zaprasza na swoje spektakle ,oferując bilety w specjalnej, świątecznej cenie 250 groszy. Do akcji włącza się również Teatr Fredry, który tego dnia zaprezentuje „Zjednoczenie dwóch Korei” w reżyserii Łukasza Gajdzisa.

„Zjednoczenie dwóch Korei” to jedno z ostatnich dzieł uznanego francuskiego dramaturga Joëla Pommerata, wystawiane na najbardziej prestiżowych scenach. To spektakl o sztuce miłości. O związanej z nią pasji i namiętnościach. O tajemnicy jaką stanowi ,a zarazem o szaleństwie w jakim może nas pogrążyć. O fenomenie miłosnego podziału i miłosnego pojednania.

W Teatrze Fredry „Zjednoczenie dwóch Korei” pojawiło się za sprawą Łukasza Gajdzisa, dyrektora artystycznego gnieźnieńskiej sceny, a zarazem reżysera spektaklu. „Joël Pommerat opowiada o czymś, wydawałoby się, ludzkim, prostym i oczywistym, co jest tak naprawdę wciąż niezgłębioną tajemnicą” – mówi w jednym z wywiadów. „Sięgnęliśmy po ten tekst z wielu powodów. Mnie jako reżysera niezwykle ujął, wzruszył, przeraził celnością swoich spostrzeżeń i zaskoczył tym, że tak zbanalizowany i wypruty z metafizyki przez popkulturę temat, jakim jest miłość ,można podnieść do rangi bardzo dobrej literatury, która może funkcjonować na scenie teatralnej.”

„Teatr jest miejscem, gdzie się zadaje pytania i doświadcza rzeczy ważnych, istotnych. Nie możemy szukać w nim potwierdzenia tego, o czym już wiemy, co doskonale znamy.” – mówił Joël Pommerat. Ministerialna akcja „Bilet za 250 groszy” stanowi zaproszenie do teatru takiego, o jakim myśli francuski autor. Teatru, w którym nowi widzowie, pozbawieni barier finansowym i kompetencyjnych, będą mogli zadać pytania i doświadczyć rzeczy prawdziwie istotnych. Teatru, który zaprasza do zwrócenia się w jego stronę. Który otwiera się i nie zapomina nawet i o tych widzach, którzy odwiedzają go rzadko.

WSZYSTKIE