Recenzje

„Stary świat umiera, a nowy świat walczy o narodziny: teraz jest czas potworów”, a może „jaka piękna katastrofa” lub „innego końca świata nie będzie”. To wszystko wyziera z gnieźnieńskiej sceny, kiedy za dramat Witkacego sprzed blisko stu lat bierze się zdolny i błyskotliwy przedstawiciel „pokolenia Z”. Kamila Kasprzak-Bartkowiak, "Skrajna dezintegracja albo czas potworów", Kultura u Podstaw Spektakl bierze udział w IX Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa” #klasykazywa https://kulturaupodstaw.pl/skrajna-dezintegracja-albo..
2023.08.09
Zachęcamy do posłuchania Podcastu o Teatrze, gdzie między innymi możemy usłyszeć o spektaklu "Miła robótka" w reżyserii Agnieszki Jakimiak. Podcast o Teatrze
2023.06.27
"(…) Augustynowicz nie unika politycznych aspektów rozpoznawanej sytuacji, wydaje się zajmować raczej jej egzystencjalnymi i metafizycznymi konsekwencjami. Tak jak Wyspiański, nie podsuwa odpowiedzi, a raczej konfrontuje nas ze stanem sytuacji i pytaniem, co wobec niego możemy zrobić. To zasadnicze pytanie, jakie stawiają gnieźnieńscy "Sędziowie", można by sformułować tak: jeśli już wiemy, że teatr Ojca to teatr śmierci, jaką inną scenę moglibyśmy ustanowić w jego miejsce, jaki teatr przyszłości powołać? (….) W chwili i sytuacji, w jakiej jesteśmy, nadziei szukać trzeba wszędzie, również w tym, że tak niezwykłe przedstawienia, jakie kiedyś tworzono na scenach dumnie narodowych, dziś powstają w małym teatrze w Gnieźnie. Powstrzymam się przed snuciem daleko idących analogii, ale może to jakiś znak, że wracamy do "kolebki", że znów coś się dzieje w miejscu początku?". Dariusz Kosiński, "Sędzinie", Tygodnik Powszechny "Sędziowie" Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Anny Augustynowicz. Spektakl bierze udział w IX Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”. #klasykazywa
2023.06.18
" (…)Ryzyko(…) podjęli aktorzy Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, którzy w „Miłej robótce" w reżyserii Agnieszki Jakimiak wspomnieli, jak dziki był rynek prasowy porno z początków polskiej transformacji ustrojowej. I tam pada wprost, że krytycy oszaleją ze wściekłości, kiedy dowiedzą się, że widowisko cytujące pornograficzne pisma powstaje za pieniądze podatników. To jest sztuka, która ryzykuje tym, że rzeczywistość w każdej chwili może się w nią brutalnie wedrzeć". XXVII MFT Kontakt w Toruniu. Pisze Grzegorz Giedrys w „Gazecie Wyborczej - Toruń".
2023.06.14
"Kamila Banasiak, Zuzanna Czerniejewska-Stube, Paweł Dobek i Michał Karczewski, do wykreowania swoich postaci, bardziej niż kiedykolwiek musieli wyeksponować swoją cielesność i sensualność, robiąc to w sposób odważny i niepohamowany wstydem. Nagość Pawła Dobka na scenie mówi „tak wygląda człowiek" i nie ma w tym nic obscenicznego, a Michał Karczewski wybitnie wykreował postać, w której nawet nie widzimy konkretnej płci. Spektakl przez odważne eksponowanie wolności, świadomości własnego ciała i jego potrzeb, wywołuje oburzenie i jest kontrowersyjny. Jako przedstawicielka młodego pokolenia, dostrzegam w nim bardzo ważny i niezmiennie trudny dla Polek i Polaków temat, który wymaga otwartości i kontaktu z samym sobą. Mechanizmy obronne, które uruchamiają się w kontakcie z tą sztuką również są naturalne, jednak warto zadać sobie pytanie, przed czym chcą nas ochronić". Ewelina Damska, "Golas to wolność", Dziennik Teatralny
2023.06.12