Recenzje

Marcin Liber w swoim najnowszym spektaklu zrealizowanym w Gnieźnie, dotykającym - można by rzec najprościej - spraw ostatecznych, czerpie nie tylko ze skarbnicy teatralnej tradycji, ale jak zawsze w swoich inscenizacjach w dużej mierze i z innych dyscyplin sztuki oraz popkultury.
2020.01.27
Marcin Liber powrócił po dwóch latach do Teatru w Gnieźnie z adaptacją tekstów staropolskich! „Rozmowy mistrza Polikarpa ze śmiercią” Mikołaja z Mierzyńca oraz „Krótkiej rozprawy między trzema osobami: Panem, Wójtem a Plebanem” Mikołaja Reja na scenę przysposobił Jarosław Murawski.
2020.01.22
Ten bezprecedensowy spektakl w Gnieźnie może liczyć na zrozumienie całej polskiej młodzieży, która zapewne tłumnie będzie uczestniczyć w przedstawieniach "Atlasu wysp odległych".
2019.12.17
Bohater jest jeden, choć rozpisany na trzech aktorów. Autorka tekstu Maria Spiss przygląda się tym fragmentom biografii Mercury'ego, po których prześlizgnął się (albo w ogóle przemilczał) niedawny film Bryana Singera.
2019.12.17
W ,,Historii przemocy” Eweliny Marciniak woda tworzy imponującą wizualnie metaforę traumy Édourda – czegoś, co jest wszędzie i nieprzerwanie, przed czym nie sposób się schować, zmieniając jedynie współrzędne.
2019.11.24
Wielkie zainteresowanie premierą, autobusy stojące przed teatrem, a w środku widzowie oczekujący w napięciu na widowisko.
2019.11.23
W spektaklu Marciniak niemal cały czas pada rzęsisty deszcz. Główny bohater, brodząc po kolana w wodzie, próbuje uratować swoją historię przed zawłaszczeniem.
2019.11.23
Wyreżyserowana przez Ewelinę Marciniak na podstawie powieści Édouarda Louisa Historia przemocy to spektakl zaskakujący, przejmujący i ważny; widowiskowy, a równocześnie wysmakowany i stonowany wizualnie.
2019.11.23
Joanna Nowak, dyrektorka Teatru Fredry w Gnieźnie, może być bardzo zadowolona z początku sezonu w swojej placówce. Oto po dwóch tygodniach od poprzedniej premiery, po uznanej za sukces "Królowej. Freddie - jestem legendą", wyreżyserowanej przez kontrowersyjnego Piotra Siekluckiego, na deskach specjalnie zaadoptowanego pomieszczenia zobaczyliśmy inscenizację książki Édouarda Louisa - gwiazdy młodego pokolenia francuskich pisarzy, jednego z najpoczytniejszych autorów nad Sekwaną. Próby przedstawienia, którego realizacji podjęła się Ewelina Marciniak - znana z niekonwencjonalnych pomysłów reżyserka teatralna, laureatka Paszportu Polityki - rozpoczęły się w styczniu, ale dopiero teraz, w październiku, zobaczyliśmy zaskakujący efekt prawie rocznej pracy zespołu. Jan Czapliński, autor scenariusza, współpracował z Marciniak wcześniej w Teatrze Powszechnym w Warszawie przy adaptacji "Ksiąg Jakubowych" naszej noblistki Olgi Tokarczuk. Gorące nazwiska reżyserów i współpracujących z nimi dramaturgów to obecnie znak rozpoznawczy gnieźnieńskiej sceny.
2019.11.23